Варто з’явитися неточності в сходженні – стійкість автомобіля буде порушена. Водії знають, що похибка в установці може мати неприємний результат. Але де проводити розвал-сходження: на СТО або у власному гаражі? Тут думки розходяться. Але навіть найменша похибка в розрахунках може мати серйозний результат.
Власники нових машин в подібних суперечках не беруть участь, адже вони вільні від необхідності проводити розвал-сходження. Для володарів більш ранніх моделей це питання актуальне. Але так чи праві ті, хто, довіряючи своєму досвіду, береться самостійно визначати величину? Давайте розбиратися.
Значення розвалу – це кут між площиною обертання колеса і вертикаллю. Якщо вимірюємо ставлення до горизонталі, то мова про сходження. Щоб дізнатися його величину підраховується різниця між ободами коліс в задньому і передньому положенні.
Коли робити
Є кілька причин провести розвал-сходження коліс:
- покришки зношуються нерівномірно;
- після наїзду на яму, бордюр;
- постійна їзда по дорогам з поганим покриттям.
- коли замінені деталі ходової частини;
- з’явилася складність в контролі машиною, важче дотримуватися прямолінійного руху.
Як підготуватися
Перед початком регулювання перевірте машину. Є кілька пунктів, за якими потрібно пройтися.
- Огляньте підвіску, рульовий механізм, ступицю, тяги. Не повинно бути поломок і люфту.
- Виявити розмірність дисків, шин. Показники повинні бути ідентичними.
- Різниця в висоті протектора шин однієї осі не повинна перевищувати 2 мм.
- Тиск в шинах повинен бути у нормі.
- Переконайтеся, що бак заповнений. Це ж стосується омивача фар, склоомивача.
- Підставки і поворотні диски знаходяться в проміжному положенні.
- Бортові інструменти, запасне колесо – на місцях.
- Визначити висоту установки, вимірявши відстань від центру диска до нижньої кромки арки.

Самостійна установка сходження – економія або помилка?
Визначати параметри потрібно виключно на СТО. Не робіть виміри «на око»: недопустима похибку навіть в півградуса. Звичайно, зміна в показниках – це не саме критичне, що може трапитися з авто, але виправляти ситуацію потрібно. Є два основних наслідки неправильного розвал-сходження.
-
- Швидкий знос гуми. Ви можете заощадити, проводячи регулярний огляд. Виправити кут простіше, ніж часто міняти гуму. Крім того, це дешевше покупки нового комплекту шин через кожну тисячу кілометрів пробігу.
- Погіршення можливості управляти машиною. Невірна регулювання розвалу відчутно знижує площа контакту покришки з дорогою. Навряд чи ви повністю втратите контроль, але утримувати прямолінійність в русі стане складніше, автомобіль «веде» в сторону, поворот керма зажадає більше зусиль. Особливо відчутно це стане при ожеледі і різких поворотах. Переставши «відчувати» машину, можна бути впевненим у своїй їзді? Занесення загрожує створення небезпечної ситуації на дорозі.
Приїхавши на СТО, перевіривши стан автомобіля, ви отримаєте впевненість в надійності. Процедура не вимагає багато часу, провести її дешевше, ніж позбутися від наслідків неправильної установки кута. То чи є сенс ризикувати?